Rood Groen LVC’01 3 – Geuldal 5

Algemeen Archief – 2016/’17
Geschreven op dinsdag 29 november 2016 00:24 door SV Geuldal.

Wederom een wedstrijd om niet veel woorden aan vuil te maken. Het is vooralsnog niet ons seizoen. Waar er vorig jaar met goed voetbal een mooie 3e plaats werd behaald, is het dit seizoen, mede door een vanwege blessures uitgedunde selectie, zoeken naar de vorm. Zelfs teambuilding bij de kapper werpt niet de gewenste vruchten af.

Deze week werden we uitgeholpen door drie B-spelers, Kylian Maessen, Ruben Janssen en Luvic Marcus. Bedankt jongens!

Ondanks dat we met 10 man waren begonnen, omdat de auto vol met jeugdig elan nog terug naar Sjin moest om de pasjes te halen, kwam het eerste gevaar van onze kant. Maar daarna ging het ook snel weer fout. De thuisploeg combineerde goed op het middenveld en wist met dieptepasjes hun rappe spitsen in stelling te brengen. Na een half uur stonden we tegen een 3-0 achterstand aan te kijken. We kregen zelf ook ruimte genoeg om te combineren, maar vaak was daar dan toch een slordige pass over een aantal meters. Af en toe doken we op voor het doel, maar tot echte grote kansen leidde dit niet. Vlak voor rust kregen we nog de 4-0 te verwerken. De bal leek achterin nog weggewerkt te kunnen worden, maar helaas ging de bal via de kluts in eigen goal.

De 2de helft was iets minder slecht dan 1ste, mede door de inbreng van de 3 jeugdspelers. Helaas moesten we wel eerst toestaan dat de thuisploeg kon uitlopen naar 6-0. Het spel aan onze kant was wat beter en er werd minder snel balverlies geleden, waardoor we op het einde toch nog 2x konden scoren. Rick scoorde de 6-1 en Kylian de 6-2. Het slotakkoord was helaas toch nog voor Rood Groen, 7-2.

Deze wedstrijd maar snel vergeten en alvast gaan bibberen voor de wedstrijd van volgende week tegen koploper Partij/Simpelveld.