Scharn MC1 – sv Geuldal MC1 3 – 0

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op maandag 13 april 2015 08:19 door Bart Schrouff.

Scharn MC1 – SV Geuldal MC 1 3-0

Na de klinkende overwinning van vorige week trokken onze meiden vol vertrouwen richting Maastricht om tegen de MC1 van Scharn aan te treden. Met Scharn hadden we nog een appeltje te schillen, omdat tegen de MC2 van deze club een paar weken geleden werd verloren. De wedstrijd begon overigens later omdat de scheids zijn fluit was vergeten….

Er stond een straffe wind en Scharn koos het voordeel van wind mee nadat ze de toss hadden gewonnen. De wedstrijd ging gelijk op, maar Scharn wist toch een keer te scoren. Onze meiden hielden goed stand en het zag ernaar uit dat we met een kleine achterstand de rust in zouden gaan. Vlak voor rust had Geuldal nog een goede scoringskans. Er werd jammer genoeg nét over geschoten…Wij vermoeden dat de scheids behalve de fluit ook zijn horloge was vergeten, want de eerste helft liet hij liefst 5 minuten naspelen… En in die extra tijd scoorde Scharn 2-0. Geen 1-1 wel 2-0 achter. Een enorme tegenvaller voor onze hard werkende meiden.

Na de peptalk in de rust werd gelijk voor de aanval gekozen. We kregen een paar kleine kansen maar wisten jammer genoeg niet te scoren. Opgemerkt moet wel worden dat de fysiek spelende meiden van Scharn het nodige duw en trekwerk nodig hadden om onze speelsters af te stoppen. De scheids had zijn bril niet vergeten, maar floot desondanks te weinig voor deze overtredingen. Naar het einde van de wedstrijd werd Scharn sterker en wist nog 1 keer te scoren. Eindstand 3-0.

Volgende week spelen we thuis tegen EHC/Heuts MC1. Als we het koppie erbij houden en met zijn allen ervoor knokken pakken we volgende week gewoon drie punten. We gaan ervoor!