Schiengs 2.0, dode spelmomenten en leather grease

Geschreven op dinsdag 15 maart 2016 17:46 door SV Geuldal.

Na het wellicht verrassende, maar achteraf toch teleurstellende gelijkspel van vorige week, moest vandaag de subtopper tegen het altijd lastige Sibbe 2 tot een goed einde gebracht worden. Voor de wedstrijd kwam ons ter ore dat de mannen uit Suub bijna allemaal nogal laat in bed waren gekomen na een onstuimig feestje in Maastricht. Als dat maar niet voor onderschatting ging zorgen…..

We begonnen goed aan de wedstrijd en kwamen na een goede actie van Bert K. op voorsprong. Rick kwam goed voor zijn man en tikte de voorzet van Bert van dichtbij langs de doelman. Helaas verslapten we hierna en kwamen de gasten wat beter in hun spel. Lange ballen op hun rappe spitsen in de hoop onze verdediging af te troeven. Voor dat aftroeven was echter niet veel nodig, want onze ‘rots in de branding’ Mark zweefde na het concert van Marco Borsato nog op een roze wolk en dook pardoes onder de bal door. Vrije doorgang voor de spits van Suub, 1-1. De 1-2 was erg ongelukkig. Na een redding van Paul kwam de bal via zijn knie op de knie van pechvogel Mark en belandde zo in eigen doel. Gelukkig had Boes meteen een antwoord paraat bij onze eerstvolgende aanval. Kenny, net ingevallen voor Rick, werd meteen diep gestuurd en zette voor. Boes ontving de bal, kapte zich listig vrij in de zestien en punterde de bal in het doel. Met 2-2 gingen we rusten.

In de rust kwam Marco voor Wim en even later Rob voor Sven. Na rust waren de mannen van Suub nog wat verder ontkatert en hadden het betere van het spel. We kwamen er nog maar zelden goed uit en kwamen al vrij snel 2-3 achter. Na wederom miscommunicatie tussen Mark en Paul waren beide mannen de bal kwijt. De spits van Suub helaas niet. Even later volgden echter de ‘5 minutes of fame’ van onze herboren Marco Schiengs 2.0! Op een metertje of 30 van de goal, aan de zijlijn, kregen we een vrije trap. Marco durfde dit eerst niet aan, maar Rob gaf hem het nodige zelfvertrouwen. De vrije trap van Marco zeilde met precisie richting tweede paal waar onze aanvoerder Bert K. al zwevend in de lucht de bal direct op de voet nam, 3-3! Een aantal minuten later weer een vrije trap. Zelfde afstand, zelfde nemer, maar aan de andere kant van het veld. Getankt vol zelfvertrouwen nam Marco weer plaats achter de bal. De spanning nam toe. Weer ging de bal richting tweede paal, weer kwam daar Bert K. ingelopen, bam 4-3! Ditmaal met het hoofd. Schitterend! Heel Geuldal 5 en toeschouwers in extase. We kwamen zelfs op 5-3 door een toegekende pingel. Rob dook de zestien in en kreeg een ferme beuk. Tom benutte de strafschop. Suub voerde de druk nog op en deed nog wat terug middels een twijfelachtige goal. Een afstandsschot kwam via onderkant lat op de lijn, maar de goal werd toegekend.

Na afloop heerste er in het kleedlokaal zo’n euforische stemming dat zelfs potjes “gel” met elkaar werden gedeeld. Ricks haar is voorlopig bestand tegen alle weersinvloeden. 🙂

Volgende week uit naar Zwart Wit 3.