Sibbe 3 wederom verslagen, zegereeks duurt voort.

Geschreven op maandag 18 april 2016 12:55 door SV Geuldal.

Zondag 17 april, een zonnige zondag met een awayday naar Sibbe, Suuuuup, Sippe, whatever.

Verslag door razende reporter oet Remunj Ramonski.
De thuismatch hebben we toendertijd met 4-0 gewonnen en we gingen met een goed gevoel naar Sibbe.

Startopstelling:
Royos – Tim – Stephan – Jules – Martien – Chris – Hub – Rick – Peter – Kay – Sjonny
Wissels:
Ramon – Lars – Lesly – Rob – Rik en coach Hugo.

Niet iedereen was fit of op tijd aanwezig, waardoor de vedettes Lars en Kleine Jongen Sjonny door onze ‘player-coach’ op de bank geposteerd werden. Ondergetekende nam de ondankbare taak op zich om de eerste 30 minuten te vlaggen. Het spel golfde in het begin op en neer en Sibbe had zelfs (slechts) een optisch veldoverwicht.
Er waren in het begin wat kansjes over en weer maar niks wat onze Capo in de goal kon verontrusten.
Chris had vandaag zijn dag, dat was te zien aan zijn loopacties en honger naar de bal, na een steekpas op Chris omspeelde die de keeper en deponeerde de bal mooi in het netje met buitenkantje rechts, 1-0 en Sibbe was aan het Sippe. Wij zetten het goede spel wat na de winterpauze is ingezet door en laten de bal voornamelijk het werk doen, onze verdediging staat goed en onze sluitpost wilt koste wat kost de kostbare 0 houden. Na de 1-0 volgt ook snel de 2-0 door Kleine Jonge Sjonny, na een assist van Chris waarna Sjonny de bal keihard in dak van doel schoot. Mooi doelpunt, net voor de rust en de 2-0 laat ons met een goed gevoel de kleedkamer opzoeken.

Ruststand 0-2.

Na de rust word het iets rommeliger, kleine kansjes over en weer maar niks waar onze trainer coach zich zorgen om moet maken. Ondergetekende heeft na een scrimmage voor de goal nog de 3-0 en de definitieve nekslag op de schoen, maar de interim-keeper van Sibbe heeft daar een ander idee over, hij verwerkt de slecht ingeschoten bal tot hoekschop, maar die levert ook niks op. Nadien was er ook nog een situatie met een 100% strafschop, maar de scheids wilde er niet aan, tot ongenoegen van de uitpuilende wisselbank en het massaal toegestroomde publiek. De spreekkoren waren niet van de lucht en de scheids heeft nog even getwijfeld om de wedstrijd te staken, gelukkig voor ons is dit niet gebeurt.

Bij een uitbraak van Sibbe aan de rechterzijde van het veld moest Tien aan de noodrem trekken, een directe rode kaart was het gevolg, zeer zwaar bestraft in mijn ogen, de scheids was niet consequent aan het fluiten. Tien eruit en met en zonder Tien verder, de vrije trap voor Sibbe leverde gelukkig niks op. We moesten de laatste 20 minuten dus uitspelen met 10 man. Dit ging ons helemaal niet slecht af, Sjonny leverde nog een kanonskogel op de lat af en Lars was ongelukkig in zijn afwerking Ook Lars had nog een penalty moeten krijgen, een zelfde situatie deed zich in de namiddag bij Ajax-FC Utrecht voor en daar geeft de scheids hem wel.

Sibbe kwam er ook met 11 – 10 niet echt aan te pas, op wat speldeprikjes na. 2-0, wij wippen over Sippe heen en klimmen naar de 8e plek.
De zegereeks na de winterstop gaat door, van de laatste 6 wedstrijden werden er 5 gewonnen. Komende donderdag uit naar SVME en zondag thuis tegen Ingber. We zullen zien wat de week ons zal brengen.