Snelle rode kaart voor RKVCL pakt voordelig uit voor Geuldal….

Geschreven op zondag 1 november 2015 22:48 door SV Geuldal.

Vandaag stond de wedstrijd tegen RKVCL op het programma. Met het nodige zelfvertrouwen, getankt in de vorige wedstrijd tegen RKVVL/Polaris,  stonden onze mannen vandaag in het veld. Trainer Marcel van de Laar had dezelfde elf spelers het vertrouwen gegeven die de vorige wedstrijd aan de aftrap stonden, never change a winning team. De club uit Maastricht kende een prima seizoensstart en deed tot op heden mee om de koppositie in de vierde klasse A. Een snelle rode kaart voor RKVCL zou de wedstrijd van vandaag echter al in een vroeg stadium beslissen in het voordeel van Geuldal. Snel naar het wedstrijdverslag!

De thuisploeg mag aftrappen en middels een lange bal probeert men direct het doel van Geuldal op te zoeken. De eerste kans van de wedstrijd is echter voor Geuldal. In de 2e minuut prik Roy Hodiamont vanaf 16 meter de bal op de lat buiten het bereik van de doelman die overigens wel door de felle zon gehinderd wordt. RKVCL hanteert veelvuldig de lange bal in de hoop hun snelle spitsen in stelling te brengen. Onze verdediging geeft echter geen krimp en een mooie aanval van Geuldal wordt in de 14e minuut doeltreffend afgerond door Kay Hameleers. Helaas kan men maar 8 minuten genieten van de voorsprong want in de 22ste minuut scoort RKVCL uit een hoekschop de 1-1.

Direct na de aftrap is het  Gyuszi Parlag die profiteert van een slecht werkende buitenspelval en alleen op de keeper van RKVCL kan afgaan. De keeper ziet geen andere mogelijkheid dan het neerhalen van Gyuszi om een doelpunt te voorkomen. De sterk leidende arbiter van vandaag kan niets anders dan een directe rode kaart trekken voor de doelman van RKVCL. De aansluitende vrije trap wordt in de 28ste minuut door Danny Smeets op prima wijze ingeschoten en hij zet Geuldal op een 2-1 voorsprong. De trainer van RKVCL gaat vervolgens een-op-een spelen met zijn verdediging en dat is een kolfje naar de hand van onze spitsen. In de 40ste minuut zorgt Kay Hameleers voor de 3-1, dit wordt tevens de ruststand.

Het is nu zaak om in de 2e helft gebruik te gaan maken van de ruimtes die zeer zeker zullen komen. RKVCL probeert ondanks de man minder situatie  in het begin van de 2e helft toch nog het intiatief naar zich toe te trekken door stevig de beuk erin te gooien. Het spel wordt daardoor af en toe wat grimmiger maar de, al eerder gememoreerde, prima arbiter van vandaag heeft het heft stevig in handen. In de 60ste minuut ontvangt RKVCL echter ook nog eens de 2e rode kaart van de wedstrijd en kunnen alle aspiraties voor vandaag verder begraven worden.

De eerste kans na de veldverwijzing wordt door Roy Hodiamont in de 61ste minuut benut en hij brengt de stand op 4-1. Geuldal krijgt vervolgens kans op kans maar is niet echt gelukkig in de afwerking. Pas in de 72ste minuut weet Nemo Beckers de stand op 5-1 te brengen en wordt eindelijk een van de vele kansen benut. Roy Hodiamont raakt in het restant van de wedstrijd nog eens een keer de lat met een prachtige uithaal maar uiteindelijk wordt er niet meer gescoord door beide teams.

Al met al weer een uitstekende overwinning van ons eerste team waarbij de rode kaart voor de doelman van RKVCL toch wel het breekpunt van dit duel genoemd mag worden. Geuldal nestelt zich met deze 3 punten stevig in de middenmoot van de ranglijst. Volgende week komt Daalhof op bezoek.