Spannende derby blijft onbeslist.

Geschreven op donderdag 26 november 2015 00:09 door SV Geuldal.

Op woensdag 25 november werd er dan eindelijk die oh zo belangrijke derby tegen Walram B1 gevoetbald. Voorafgaand aan het duel was het al duidelijk, een van deze twee ploegen of Schimmert zal kampioen worden in de 3de klasse. Een echte topper dus, maar ook een zeer beladen derby; kortom het beloofde een spektakel te worden.

En een spektakel werd het zeker, de supporters die waren afgereisd naar Sportpark Mauritiussingel Schin op Geul konden genieten van een ware clash tussen het mooie voetbal van Walram tegen de enorme strijdlust van de mannen van Geuldal.

De wedstrijd kon in ieder geval niet beter beginnen voor Geuldal. Al na ongeveer 5 minuten kopte onze laatste man Bram de bal uit een hoekschop tegen de touwen, een 1-0 voorsprong en een geweldige start voor onze mannen!

Maar Walram bleek over een goede voetballende B1 te beschikken en na de 1-0 had Geuldal het dan ook lastig met onze buren. Hoewel er een doelpunt voor Walram in de lucht hing, was Geuldal in staat de minieme voorsprong tot de rust vast te houden.

In de tweede helft was het spelbeeld vrijwel identiek aan de eerste helft. Walram, die de 3 punten hard nodig hadden, bleef maar zoeken naar kansen. Die kansen kwamen er nauwelijks, omdat de verdediging van SV Geuldal ijzersterk was. Het probleem bij Geuldal was alleen de aansluiting met de voorhoede, ook wij creëerden maar amper kansen. Dit zorgde voor een drukkend Walram dat moeite had om echt gevaarlijk te worden, de strijd speelde zich dan ook voornamelijk af op het middenveld.

Lang leek de winst in de pocket voor Geuldal, maar ongeveer 10 minuten voor tijd kreeg Walram een vrije trap net op de rand 16. De vrije trap werd op de lat geschoten, maar helaas kon een speler van Walram de bal in de rebound binnen koppen, 1-1.

Een spannende strijd volgde, maar Geuldal hield stand en zo eindigde deze derby in een 1-1 gelijkspel. Maar er is nog zeker niks verloren, want Geuldal heeft nog alles in eigen hand. Met 15 punten uit de nog 5 resterende wedstrijden zal het SV Geuldal B1 zijn die de prijs in ontvangst mag nemen.

Om dat te bereiken, zal er eerst zaterdag nog een topper winnend moeten worden afgesloten. Schimmert B1 ontvangt ons dan om 14:30 op Sportpark Schimmert. Kom allemaal kijken! Het belooft opnieuw een spektakel te worden!