Strijdende dames 1 trekken overwinning over de eindstreep

Geschreven op maandag 23 november 2015 13:21 door SV Geuldal.

In een regenachtige week waar de training werd afgelast konden we de tot tweemaal uitgestelde wedstrijd tegen Chèvremont gaan inhalen.
De belangen waren groot en de spanning was voelbaar .
Bij winst zouden wij de eerste plaats veilig stellen met 1 punt voorsprong op Chèvremont en 6 punten op Rkhbs.
In tegenstelling tot andere wedstrijden waar we uitgingen van eigen krachten pasten wij vandaag onze opstelling een klein beetje aan.
Met twee echte mandekkers en een vrije voorstopper probeerde we een extra man te creëren op het middenveld waardoor we snel de aansluiting naar de spitsen konden vinden.
In het begin waren we zoekende en de grootste kans was dan ook voor onze gasten.
Beide ploegen gingen maar met één doel verder en dat was de volle winst.
Het niveau en het tempo van de wedstrijd waren hoog.
Na ongeveer 20 minuten kregen we grip op de wedstrijd.
Met  2 schitterende steekballen van Lotte op Femke duwden we de tegenstander langzaam achteruit.
Na een 30 tal minuten spelen kregen we de tot nu toe grootste kans van de wedstrijd.
Bij een corner van de tegenstander stonden we goed in de zone te dekken, waardoor we een pion over hadden om door te schuiven naar de spits positie.
We wonnen ons duel en via een aantal schijven konden we goed counteren.
Rachel liep haar tegenstander op snelheid eruit en kwam oog in oog met de pas 15 jarige uitstekende keepster van de tegenstander.
We staken onze handen al in de lucht aangezien dit normaal een zekerheidje is voor Rachel maar de keepster kwam als winnaar uit het duel.
Het signaal was afgegeven en we bouwden verder; echter vóór de rust kwamen we niet meer tot scoren.
Chèvremont kreeg nog een aantal goede kansen maar onze tot nu toe ongeslagen verdediging met 0 tegen goals stond weer prima te verdedigen en leek hier niet van onder de indruk.

Rust stand 0 : 0

In de rust zetten we een aantal dingen goed en gebruikten een iets andere tactiek.
De kopjes waren weer leeg en de spanning was er vanaf.

Bij het begin van de tweede helft zetten wij gelijk de toon en schoven langzaam door.
We joegen door op de laatste man die onder druk alleen de bal kan wegtrappen.
Het gevoel en het vertrouwen kwam er langzaam in we zouden hier weleens drie punten kunnen pakken.
Rond de 25 ste minuut kregen we een vrije trap aan de zijlijn.
De hoek leek moeilijk maar Marion leek toch de keuze te maken om  op goal te gaan schieten.
Achteraf een goede keuze want via de vingertoppen van de keepster en de lat gaat de bal net over.
Er kwamen kansen over en weer maar we konden alle twee geen vuist meer maken .
Door het hoge tempo sloeg de vermoeidheid toe en kwam het aan op vechtvoetbal.
Hier leek Chèvremont beter mee weg te komen .
Met een lange bal leek de verdediging verslagen.
Lisa, die goed en attent keepte,  kwam haar goal uit maar kon niet voorkomen dat de spits van hun leek te gaan scoren.
Na een schitterende krachtsinspanning van Tamara kon zij nog net de bal voor de doellijn tot corner verwerken.
Dit leek ons kracht te geven opeens bloeiden wij weer op, dit gaf op een of andere manier nieuwe energie…..
Met een paar prima aanvallen  hielden we de druk op de helft van de tegenstander.
Op ongeveer 20 meter van  de goal werd een overtreding gemaakt op een speelsters van Sv Geuldal.
Elke leek de vrije trap te gaan nemen.
Met een prachtige trap beland de bal in de bovenhoek en de keepster was kansloos.
Wat een vreugde,  de mensen van de bank renden zelfs het veld in.
De scheidsrechter gaf aan dat er nog 10 minuten  te spelen was.
Dit werden niet onze mooiste minuten maar hier gaf niemand meer wat om.
Iedere bal werd met de laatste krachten weggewerkt .
Dan klinkt het verlossende eindsignaal.
De opluchting was groot en de blijdschap nog groter.
We hadden het gehaald met z’ n allen.
Een missie,  één doel en dat is kampioen  worden; We liggen op koers.
Trainingsarbeid omzetten in een wedstrijd is het mooiste wat is.
En dat hebben we laten zien.

Eindstand :

Sv Geuldal – Chevremont  1-0