Strucht/Wijlre B1 pakt eerste punten van het seizoen.

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op zondag 28 september 2014 20:00 door SV Geuldal.

Na de 6-2 nederlaag van vorige week tegen Leonidas was er zaterdag iets recht te zetten voor onze ploeg.

Geertruidse Boys kwam op bezoek, een ploeg die ook zijn eerste wedstrijd had verloren. Kortom, twee ploegen die gebrand waren om de volle 3 punten te pakken.

We begonnen de wedstrijd met een grote wijziging. Milan werd naar het middenveld verhuisd waardoor Bram nu samen met Coen centraal kwam te staan.

Dat werkte best goed. Er werden meer duels op het middenveld gewonnen en de opbouw werkte zo ook beter. Dat leidde al snel tot kansen en uiteindelijk ook een doelpunt. Na een goede aanval aan de rechterkant was het uiteindelijk Cas die simpel de doelman passeerde, 1-0.

Na deze goede start gingen we op zoek naar meer. Achterin bij ons stond het prima, Geertruidse Boys creëerde bijna geen kansen. En ook voorin liep het goed, want de 2-0 viel al vrij snel na de openingstreffer. Coen ging eens een keer naar voren en hoe! Hij kapte een paar mannetjes uit alsof het niets was en ook hij liet de doelman van Geertruidse Boys kansloos, 2-0.

Strucht/Wijlre bleef goed voetballen en door twee doelpunten van Jesper verdubbelden we nog voor rust de voorsprong. Bij de 3-0 kwam er een beetje geluk bij kijken. Jesper schoot de bal van ongeveer 25 meter op doel en de keeper verkeek zich op de bal waardoor de bal opeens in het doel lag. Bij de 4-0 kwam er echter grote klasse bij kijken. Jesper kwam vrij voor het doel en schoot de bal snoeihard in het dak van het doel.

Een ideale ruststand, maar in de tweede helft veranderde het spelbeeld enigszins. Waar in de eerste helft Strucht/Wijlre Geertruidse Boys nog kansloos liet, ging het in de tweede helft wat meer gelijk op. Maar nog steeds wist Geertruidse Boys geen echte kansen te creëeren. Wij kregen daarentegen wel grote kansen. Uiteindelijk wisten we nog twee keer te scoren. Opnieuw was het Jesper die 1-op-1 met de keeper de 5-0 binnenschoot en als slotakkoord scoorde Stan met een schot dat van richting werd veranderd door een verdediger van Geertruidse Boys.

Eindstand: 6-0. Een puike pot van onze ploeg, nu deze lijn doorzetten naar de volgende wedstrijd. En die wedstrijd wordt een Wijlre gespeeld en onze tegenstander is Willem 1 B1.

Topscoorders:
1. Jesper 4 doelpunten