Strucht/Wijlre B1 wint derby tegen Hellas met overtuigende cijfers.

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op zaterdag 1 november 2014 23:52 door SV Geuldal.

Vandaag werd er na twee weken rust eindelijk weer gevoetbald. Hellas B1 was onze tegenstander, een echte derby dus. We moesten het vandaag wel stellen zonder Cas en Milan.
Een overwinning vandaag was wel broodnodig na 2 nederlagen op rij.

We begonnen in ieder geval goed aan de wedstrijd. Er werd meteen sterk druk gezet wanneer Hellas de bal had. Hier wist Hellas lange tijd geen raad mee en zo kregen we veel ruimte aan de zijkanten. Al snel wisten we dit goed begin om te zetten in een doelpunt. Een schot van Jesper werd van richting veranderd en belandde uiteindelijk over de doelman heen in het doel, 0-1!

Het spelbeeld veranderde niet, we waren duidelijk de betere partij op dat moment. Wij hadden de kansen, maar ze wilden er maar niet in vallen. Het wilde allemaal maar net niet lukken. Hierdoor hielden we Hellas nog in leven en op het einde van de eerste helft draaide het spelbeeld een beetje. Wij zakten steeds wat verder terug en Hellas (die in het begin nauwelijks tot aanvallen toekwam) kroop ook steeds meer naar voren. Dit lichte offensief van Hellas leidde echter niet tot grote kansen. De ruststand was dus 0-1 in ons voordeel.

In de tweede helft begonnen we zeer ongeconcentreerd. We konden nog geen ballen over twee meter fatsoenlijk in de voeten spelen. Hellas zag hierdoor kansen en ging op zoek naar de gelijkmaker. En na ongeveer een kwartier spelen kwam die gelijkmaker er ook.

De linksbuiten van Hellas had alle tijd en ruimte voor een voorzet, hij lag hem panklaar voor de spits die hem maar binnen hoefde te tikken, 1-1. Dus waar het misschien eigenlijk al beslist had moeten zijn in Klimmen maakte Hellas er alsnog een wedstrijd van.

Strucht/Wijlre wist het even niet meer en Hellas zocht naar de 2-1. Daar kregen ze ook goede kansen voor, ze raakte o.a. de lat. Maar het was toch weer Strucht/Wijlre dat een beetje tegen de verhouding in op voorsprong kwam.

Na een goeie pass van Coen werd Jesper 1-op-1 met de keeper gezet, hij faalde niet en zo was de stand 1-2!

Hier a golfde het spel op en neer, we kregen kansen om de wedstrijd te beslissen maar ook Hellas kreeg genoeg kansen om gelijk te maken. Gelukkig was het toch opnieuw Jesper die op het einde aan alle zorgen een eind maakte. Opnieuw kwam hij 1-op-1 met de keeper die er wel nog aan kwam maar een doelpunt niet meer kon voorkomen, 1-3.

Als kers op de taart werd er vlak voor tijd nog eens door ons gescoord. Mika stuurde Jesper weg, die omspeelde de keeper en gaf de bal aan Jesse die de bal simpel binnentikte, 1-4!

Wellicht een ietwat geflatteerde overwinning, maar ook die tellen. Zeker in zo’n derby voelt zo’n overwinning zeker goed.

Nu deze lijn doorzetten naar volgende week, dan spelen we in Sjin tegen Haslou B1.

Topscoorders:
1. Jesper 9 doelpunten