Strucht/Wijlre C2 wint van Walram C2

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op zaterdag 1 november 2014 19:05 door SV Geuldal.

Na een zenuwslopende partij voetbal neemt Strucht/Wijlre de drie punten mee uit Valkenburg!

Op een prachtig mooie grasmat mochten de matadoren van de C2 aantreden tegen de in een mooie Ajax variant geklede tegenstander van Walram C2. Na een ietwat verlate aanvang van de wedstrijd omdat de leider het terrein niet snel genoeg kon vinden hadden de mannen er samen al voor gezorgd dat de opstelling met mekaar gemaakt was. Nieuwe tactiek die vanuit de spelers naar voren werd gebracht was om Nils en Douwe om te wisselen. Nils naar de spits in en onze spits naar het middenveld in. En hoe mooi is het om te zien als het dan goed uitpakt.

Het begin van de wedstrijd ging gelijk op en ondanks dat Walram iets meer op de helft van ons voetbalde leverde dat geen noemenswaardig doelgevaar op en waren wij op de counter des te gevaarlijk met de snelheid van Nils, Michiel en Stefan. Uit één van deze counters was het iets voor het midden van de tweede helft dan ook raak. Dani greep resoluut in bij een aanval van Walram en benutte zijn goede en verre traptechniek ten volste uit om in 1 keer de bal naar voren te trappen en Nils in stelling te brengen. En dit zijn de ballen waar Nils wel raad mee weet. Door schichtig tussen de Walram verdedigers door te glippen kwam hij alleen voor de keeper en plaatste de bal beheerst in de rechterhoek: 1-0 voor Strucht/Wijlre!!!

Gejuich vanaf de tribunes en de dugout ontplofte zo ongeveer. Dit geeft de burger moed en ondanks dat Walram zich danig verzette bleven we voetballend overeind hoewel we het wel moeilijk hadden met ons gebruikelijke combinatie voetbal. Dit was zeker een verdienste van Walram die er kort op zaten. En ook zelf wisten we in de rust dat we teveel duels verloren en er een schepje bovenop moesten doen. Onze verdediging bleef dan weliswaar overeind in de eerste helft maar Rick, Mitchel, Gosjan en Daan hadden genoeg te doen.

Rik Wierts en Max werden tactisch gevraagd alles te geven in het begin van de tweede helft en werkten zich kapot om de tegenstander geen rust te geven. Timo in de eerste helft en Douwe, Ghian en Brian kregen hun handen vol aan het voetballend iets beter combinerend Walram dat meer en meer het doel van onze Dani bestookte. Een tegentreffer kon niet uitblijven en hing in de lucht. Na 3/4 wedstrijd gebeurde dan ook het onvermijdelijke. Via een mooi uitgespeelde aanval wist Walram onze verdediging op het verkeerde been te zetten en maakten ze de niet onverdiende 1-1.

Maar als je verwacht dat bij ons de koppies gaan hangen dan heb je het mis. Rik en Max werden bedankt voor hun super inzet, waarbij Max op een haar na de 2-1 miste uit een corner, en met vers bloed via Stefan en Michiel versterkten we onze aanval opnieuw om zodoende onder de druk uit te komen. Het werd niet alleen met de minuut spannender ook de wedstrijd werd grimmiger. Brian, Stefan, Mitchel en Nils werden stevig aangepakt maar wat een power zit in dit team en als je misschien denkt dat men zich laat imponeren. Niets ervan! Gewoon ook de beuk erin en blijven staan. Nadat Nils alleen nog maar door de keeper van Walram tegen de grond te werken was en uit de daaropvolgende vrije trap helaas geen gevaar kwam werd er toch nog het bijna onmogelijke mogelijk.

Uit een te korte doeltrap van dezelfde keeper, die gewisseld was in de tweede helft op een van Gaal achtige manier, wist Nils te bal te onderscheppen en al zijn inzet en vechtlust werd beloond. Met een prachtige trap lepelde hij de bal over de keeper heen en vlogen de spelers mekaar in de armen. Wat een goal: 2-1!!

Maar de wedstrijd was nog niet gedaan en ondanks de vijf minuten die nog maar te spelen waren leken het er wel 15. Wat een spanning voor onze trouwe aanhang. Walram vocht voor wat het waard was en Strucht/Wijlre gaf niet af en vocht zich echt op het tandvlees naar het einde. Knokkend voor elke meter met het ‘mes tussen de tanden’ zoals ze zeggen liet men geen aanval van Walram meer toe in de zestien. Elke bal werd naar voren gejaagd in de hoop op de allesbeslissende 3-1. Dat zou echt teveel van het goeie zijn geweest want het moet gezegd Walram gaf dapper tegengas. Het mocht echter niet baten deze zaterdagmiddag. Om klokslag half vier hield de scheidsrechter het voor gezien en waren wederom de 3 punten binnen. Wat een weelde!

Walram droop onthutst af en onze jongens waren te moe om veel te juichen. De vreugde was er echter niet minder om. Als ware helden konden ze de Walram voetbal arena verlaten en het disco kleedlokaal opzoeken. Daar waar vroeger nog zelf gezongen werd na een overwinning wordt tegenwoordig een docking station aangesloten op de Smartphone en waar je je in de meest waanzinnige club/discotheek waant ben je gewoon in kleedlokaal 5 van Walram. En als de klanken van Hardwell en Martin Garrix uit de boxen klinken weten de moegestreden helden er zelfs nog een paar ongekende moves uit te persen. De oudere garde zoekt dan gewoon lekker het terras op in Valkenburg…

Compliment heren voor jullie geweldige inzet en prachtige resultaat. 5 gespeeld en 15 punten en trotse medekoploper. Volgende week zaterdag thuis om 10.00 uur de topper tegen Partij/RKMVC die samen met ons bovenaan staan. Een uitdaging!

Fijn weekend!