SV Geuldal 4 verliest eerste wedstrijd

Geschreven op maandag 14 september 2015 10:18 door SV Geuldal.

De eerste wedstrijd van het “nieuwe” 4de stond gepland. Aanwinst Glenn had de blaren nog op zijn voeten zitten van de bekerwedstrijd tegen Walram, maar hij was wederom present. Dat kon niet gezegd worden van een aantal andere leden: weekendjes weg, familie ophalen van vliegveld en blessures. Daardoor moesten we hulp vragen van het 5de, Gianni was bereid mee te doen en daar waren we zeer content mee.

De wedstrijd vond plaatst in Strucht, wat voor sommige voelden als een uit-wedstrijd maar daar was in het begin van de wedstrijd niets van te merken. Coach Hugo en coach Boris begonnen met de volgende opstelling: Chris – Martien – Tim – Hugo – Rob – Jules – Gianni – Glenn – Ramon – Rik – Hub.

De tos werd gewonnen door Berg waardoor Berg mocht aftrappen. Al snel veroverde het 4de de bal en zocht de weg naar voren. Ramon werd in de diepte gestuurd en iedereen verwachtte een voorzet richting de bij de tweede paal vrijstaande Rik, maar de bal zeilde naar iedereens verbazing (inclusief Ramon) richting de lange hoek en buiten het bereik van de goalie van Berg: 1-0. Goed begin van het vierde. Helaas ging het daarna snel minder. Berg had veel balbezit en kon aanval na aanval opzetten richting het doel van Chris. Het was dan ook tegenhouden en hopen op een misser van Berg. Jammergenoeg kwam die misser snel aan de kant van Geuldal. Een bal van de zijkant werd volkomen verkeerd ingeschat door Chris, die nog los riep, maar langzaam door rolde richting een vrijstaande Berg speler: 1-1. Kapitale fout van doelman Chris. Hierna probeerde het 4de weer het spel op te pakken maar dit lukte niet door verkeerde passes, ballen die niet aankwamen over 5 meter, inworpen die bij de F-jes nog niet fout gaan en het gebrek van conditie. Berg had de wedstrijd in zijn grip en ging op zoek naar de voorsprong. Die kwam al snel na een klutsbal. Een Berg speler passeerde Chris maar Martien stond op de lijn om de bal weg te werken. Maar helaas was dit net niet goed genoeg en via een andere Geuldal speler en wederom Martien kwam de bal op de knie van een Berg speler: 1-2. Berg bleef aandrukken en Geuldal kon niets anders doen dan tegenhouden. Voor rust liep Berg nog uit naar 1-3 (hard schot in de hoek) en 1-4 (Berg speler passeerde doelman Chris maar deze kon terugkomen en hield vervolgens het schot tegen waarna de bal richting doel rolde. Sliding van Chris was volkomen verkeerd, bal ging het doel in).

In de rust vierde de stilte hoogtij in de kleedkamer, waar enkele keiharde feiten werden gezegd. Was het gebrek aan training, conditie of was het 4de simpelweg niet goed genoeg? Alle opties werden besproken. Na een tweetal wissels (Boris en Kay) begon de tweede helft en Geuldal trapte af. Berg vond het wel welletjes de tweede helft, want er gebeurde niet veel voor het doel van Chris. Er werd nog een doelpunt wegens buitenspel afgekeurd en Geuldal kon aanvallend niet meer doen dan enkele speldenprikjes, waardoor de doelman van Berg een rustige tweede helft beleefde. De wedstrijd hobbelde voort en het bleef dan ook bij de ruststand. Eindstand: 1-4.

Volgende wedstrijd is komende zondag thuis tegen Walram 3, waarvan 2 weken geleden in de bekercompetitie werd verloren met 3-1. Hopelijk zal dit een betere wedstrijd worden en zullen de eerste punten gepakt worden.