SV Geuldal da1 – Geulsche (boys/ladies) da1

Dames elftal
Geschreven op maandag 6 december 2021 18:31 door Bart Schrouff.

met enige vertraging hier nog het wedstrijdverslag van de tweede overwinning van ons damesteam.

Verslag wedstrijd 28-11-’21

De dames van Geuldal zaten zondagochtend in spanning te wachten. Werd de wedstrijd wéér afgelast, of zou de tegenstander dit keer wél komen? Gelukkig kwam de tegenstand gewoon en stond er een lekker potje voetval tegen de dames van Geulsche Boys op ons te wachten.

We startten ruim op tijd met de warming up. Het was koud en nat. Ondanks die vrieskou waren we toch blij eindelijk weer te kunnen spelen. Na de warming up, en de niet te vergeten zeer charmante mobiliteitsoefeningen, deden we kort partijtje. Er werden mooie combinaties aangegaan, er werd bewogen zonder bal en de ballen werden zuiver ingespeeld. Dat beloofde wat voor de wedstrijd!

Tijdens de wedstrijd ging het echter niet zo soepel. We liepen ons “het licht uit de ogen”, maar scoorden niet. Het ging erg moeilijk. Toch werden er een paar mooie combinaties gemaakt. Kelly speelde rechtshalf goed. Combineerde met Britt en Nena op het middenveld. Eva en Robin waren als onze spitsen erg alert. De bal wilde echter niet in het netje. Er werd wat heen en weer gespeeld, maar het leek eerder op het balletje in zo’n flipperkast. Geuldal had geen rust aan de bal.
Lieve die de bal veroverde aan de linkerkant kreeg, net zoals dat gaat in die flipperkast, daarna de bal hard tegen zich aan. De hard weggesprongen bal kwam bij Nena in de voeten. Ze dribbelde naar de goal en scoorde de 1-0.
Geuldal blijft proberen. Voorin gaat het moeilijk, achterin gaat het beter. Fabienne en Nada vechten voor elke bal, en met resultaat. Hun tegenspeelsters komen er niet langs. Naast hun staat het gouden duo Noa en Jip. Noa werkt de ballen die ze krijgt netjes weg naar voren of naar de zijkanten. Ondertussen bevriest Rianne, want ze heeft niet veel te doen. Ze redt ons echter een keer van gelijkspel nadat een tegenspeelster alleen op doel afgaat.

In de rust wordt er kritisch gekeken naar ons spel. Dave heeft maar 15 minuten, dus hij moest erg doorpraten. We spelen te onrustig, bewogen niet zonder bal. Het ging niet goed.

Na rust vindt de gouden wissel plaats. Soof komt in het veld en speelt centraal samen met Nena. Soof speelt echt een geweldige wedstrijd. Ze durft combinaties aan te gaan en geeft een aantal goede voorzetten. Jeanou speelde vandaag haar eerste wedstrijd na de blessure. Super fijn dat ze er was, want ze maakte het de tegenstander súper moeilijk, en ons gemakkelijk!

Na een mooie voorzet van Britt scoorde lieve de 2-0. Ze tikte het balletje in de goal, alsof het niets was. Hopelijk zegt ze nu nooit meer dat ze niet kan scoren… Daarna volgenden nog een aantal pogingen om 3-0, 4-0, 5-0 en ga zo maar door te maken… Helaas lukte het steeds niet.

Het was een lekkere, sportieve en gezellige wedstrijd. Met hier en daar wat pijntjes, omdat Jip op z’n Jips voetbalt, en hier en daar wat krampjes. Heerlijke wedstrijd en 3 punten rijker.