SV Geuldal pakt drie belangrijke punten!

Geschreven op zondag 8 november 2015 22:41 door SV Geuldal.

Vandaag stond voor SV Geuldal de thuiswedstrijd tegen Daalhof op het programma. Vorig jaar werd in de wedstrijd tegen deze ploeg het definitieve gat geslagen in de strijd om het kampioenschap in de 5e klasse door het toenmalige Struchter Boys. Vandaag werden wederom ‘de degens gekruist’ maar dan een klasse hoger en als SV Geuldal.

Daalhof was op revanche uit na de smadelijke nederlaag vorige week tegen hekkensluiter De Heeg en SV Geuldal zat in de “winning mood” na twee prachtige overwinningen op RKVVL/Polaris en RKVCL.  Direct vanaf het beginsignaal was goed te merken dat Daalhof niet voor niets naar de accommodatie in Wijlre gekomen was. Waar SV Geuldal toch langer nodig had om in het spel te komen was duidelijk te zien dat men bij Daalhof elkaar wat makkelijker wist te vinden. Na enkele speldenprikjes leidde dit dan ook in de 15e minuut tot de niet geheel onverdiende 1-0 voor Daalhof.  Na een uitgespeelde aanval over links werd de bal droog in de korte hoek binnen gewerkt.

Gelukkig was er geen sprake van paniek en kwamen ook wij beter in het spel. Zo werden enkele mogelijkheden van Kay Hameleers en Alain Lebon op het nippertje nog tegengehouden door de Daalhof defensie maar werd wel duidelijk dat ook SV Geuldal wist wat er voor nodig was om gevaar te stichten. Nadat er nog een hele goede mogelijkheid door Daalhof gemist werd was het vlak daarna raak voor onze jongens. Na goed doorzetten van onze kant kwam in de 26e minuut de afgeslagen bal voor de voeten van Roy Hodiamont en wist ook hij met een droge knal in de linkerhoek de verdiende gelijkmaker te scoren.

Tot aan de rust bleef het spel op en neer golven en was de balvaardige tegenstander af en toe goed in staat onze verdediging danig op de proef te stellen. Gelukkig wist Ivo Houben zijn doel verder schoon te houden en had het wederom in grote getallen opgekomen publiek er alle vertrouwen in dat de tweede helft voor nog meer spektakel zou kunnen gaan zorgen.

In de tweede helft was het SV Geuldal dat nu meer de overhand kreeg en, via met name aanvallen over rechts, een aantal keer gevaarlijk werd. Het leidde weliswaar nog niet tot een voorsprong maar het gevoel groeide dat ook vandaag de drie punten weer in eigen huis behouden konden worden. Een kwartier voor tijd kwam dan ook de verlossende goal. Nadat Ruud van Breemen de fantastisch spelende aanvoerder van Daalhof te bal wist te ontfutselen en Kay Hameleers in stelling bracht, wist deze via een splijtende pass Alain Lebon op rechts te bereiken die de verder goed keepende doelman van Daalhof in de verre hoek wist te verschalken. 2-1 en ontlading in de Beemden!

Met nog een kwartier te gaan en de toegenomen spanning werd het voetbal er van beide kanten niet beter op. Maar SV Geuldal knokte met het hele team voor elke meter en wist daardoor weinig kansen weg te geven buiten enkele gevaarlijke corners van Daalhof zijde. Helaas leidde de toegenomen ruimte in hun defensie niet tot meer goals van onze mannen maar gezien het spelbeeld zou dat ook niet geheel terecht zijn geweest.

Om 16.20 uur vond de goed leidende scheidsrechter het welletjes en konden de armen aan SV Geuldal zijde de lucht in. Drie belangrijke en mooie punten die ervoor zorgen dat we stilletjes aan de bovenkant van de middenmoot bereiken en hopelijk nog een mooi seizoen tegemoet kunnen zien. Chapeau heren voor jullie inzet en de broodjes ‘gezond’ van Fien uit de Kantien vielen dan ook goed in de smaak voor onze kanjers!

Volgende week spelen onze mannen om 14.30 in en tegen de Heeg.

Met dank aan Roy Knops voor het verslag.