SV Geuldal pakt eerste 3 punten

Geschreven op zondag 13 september 2015 22:18 door SV Geuldal.

Jekerdal gaf zich niet zomaar gewonnen maar SV Geuldal gaat er met de eerste drie punten vandoor.
Na de onfortuinlijke nederlaag in het openingsduel van het seizoen 2015-2016 stond vandaag het duel met Jekerdal op het programma. Een goed resultaat zou zeer welkom zijn in de aanloop naar de derby tegen Walram van volgende week zondag. Direct na het beginsignaal van de scheidsrechter gaf Jekerdal middels enkele goede kansen aan dat het vandaag absoluut de punten in Maastricht wilde houden. Onze keeper Ivo Houben hield zijn doel echter met verve schoon. Vervolgens ontspon zich een duel waarin Jekerdal weliswaar het spelbeeld bepaalde maar dit niet in doelpunten kon uitdrukken. Aangezien onze jongens de spaarzame counterkansen ook niet wist te benutten werden na het rustsignaal de kleedlokalen opgezocht met een brilstand. In de tweede helft zagen de toeschouwers hetzelfde beeld als voor de rust, Jekerdal domineerde maar kon behalve een schot op de paal niet super gevaarlijk worden. Geuldal loerde weer op de counter en een kwartier voor tijd werd één van die uitvallen succesvol afgerond.
Kay Hameleers had de 1-0 op zijn voet maar legde af naar Bob Felix die uiteindelijk het net liet bollen. Aangezien ook niet geheel verdiende doelpunten tellen stonden we, weliswaar tegen de verhouding in, met 1-0 voor.
Jekerdal stroopte nog een keer de mouwen op en probeerde ons met de rug tegen de muur te zetten, men schuwde hierbij ook niet om fysiek de grenzen op te zoeken. Gelukkig lieten onze spelers zich hierdoor niet van de wijs brengen en weerden zich kranig. Twee minuten voor tijd, op onze horloges was echter inmiddels al de 93ste minuut aangebroken, mocht Jekerdal nog een vrije trap nemen op een kansrijke plek kort voor ons zestienmetergebied. De bal werd echter over gemikt en vrijwel direct daarna floot de scheidsrechter na 95 minuten spelen voor het einde van de wedstrijd. Een zwaar bevochten overwinning was binnen, tot grote vreugde van iedereen die Geuldal een warm hart toedraagt. Soms mag je ook een overwinning spreekwoordelijk stelen. Vanaf nu is de focus volledig gericht op de derby tegen Walram. Deze wedstrijd wordt gespeeld op 20 september 2015 op de accommodatie in Schin op Geul. Aanvang 14.30 uur!