Tweede nederlaag van het seizoen voor de dames

Algemeen Archief – 2016/’17
Geschreven op maandag 7 november 2016 13:15 door Ralph Souren.

6-10-2016 SV Geuldal vr1 – Leonidas VR1

De dames van Geuldal speelde de thuiswedstrijd tegen de dames van Leonidas. Voor aanvang van de wedstrijd stond geuldal 4e op de ranglijst en Leonidas 3e. Beide teams hadden pas 1 wedstrijd verloren. Gezien de stand een wedstrijd waarbij de teams aan elkaar gewaagd zijn.

Geuldal begon de wedstrijd met Elke als linksback. Deze oplossing werd door de trainers uit de hoge hoed getoverd omdat Cindy nog niet voldoende hersteld was van de griep.

De wedstrijd was pas 1 minuut oud toen topscoorder Lisa geblesseerd uitviel. Lisa wilde een bal controleren maar kreeg een harde trap van achter tegen haar rechter kuit. Het was meteen duidelijk dat Lisa niet verder kon spelen. Floor was de vervanger van Lisa.

Na deze tegenslag voetbalde de dames van Geuldal goed en de eerste grote kans van de wedstrijd was dan ook voor Geuldal. Aanvoerdster Veronica werd de diepte ingestuurd maar kreeg de bal voor haar “mindere” linker been. Veronica besloot niet te schieten maar wist de inkomende verdediger uitstekend uit te kappen. Met haar rechter wist Veronica een goed schot op goal te lossen. Jammer was dat de bal recht op de keepster van Leonidas was en deze de bal uit het doel wist te houden.

Tot de 16e minuut was Leonidas geen enkele keer voor de goal van Geuldal geweest. In de 16e minuut kreeg Leonidas een hoekschop. Danielle zette haar dames neer, maar helaas deze dekte niet kort genoeg op de tegenstander. De hoekschop plofte neer in het 16 metergebied en de middenvelder van Leonidas was zeer alert en scoorde. Volledig tegen de verhouding in 0-1 voor Leonidas.

De dames van Geuldal hebben dit seizoen al vaker laten zien te beschikken over veerkracht. De dames van Geuldal gingen dan ook gemotiveerd verder. Goed voetbal en keihard werken. Dat harde werken was voornamelijk in de goed uitgevoerde en stevige duels. Nena vocht in de eerste helft keiharde duels uit met haar directe tegenstander. Roosje heeft gestreden voor iedere meter op het middenveld. Het spel van Geuldal was sterk. Dit was onder andere de verdienste van de uitmuntend spelende Elke. Elke had geen directe tegenstander. Hierdoor was Elke voortdurend aanspeelbaar en kon zij opbouwen via de linker flank.

In de 31e minuut kwam Leonidas er pas weer aan te pas. Een volledig ongevaarlijke voorzet werd door onze keepster niet goed ingeschat en zo belandde de bal in de voeten van de spits van Leonidas. De spits wist hier wel raad mee en maakte simpel de 0-2.

De dames bleven gelukkig voetballen en bleven beter dan Leonidas. Leonidas probeerde de wedstrijd te controleren en ging verdedigend spelen en gokte op de counter. Geuldal bleef goed voetballen en Elke en Femke speelde aan de linkerkant goed samen. Dit resulteerde in 2 prachtige voorzetten van Femke. Helaas werden deze ballen niet tot goal gepromoveerd. Leonidas kwam er nog wel een paar keer gevaarlijk maar deze uitbraken werden allemaal geneutraliseerd door de uitstekend spelende Emmy.

In de tweede helft waren de dames vastberaden iets aan de achterstand te doen. Na de rust viel de pas ingevallen Maud snel uit nadat ze een klap tegen haar hoofd had gekregen. Hierdoor kon Floor weer opdraven voor de tweede helft.

Geuldal begon weer sterk en Leonidas bleef spelen op de counter. In de 50e minuut kwam Leonidas er een keer uit maar de diepe bal werd niet goed gepakt door Danielle. Hierop speelde ze de bal naar Myrthe en deze paste deze weer terug naar Danielle. De spits van Leonidas zette Danielle onder druk. Op dat moment trad de wet van Murphy in en ging alles mis. 0-3 voor Geuldal.

De wedstrijd kabelde voort en de dames van Geuldal hadden even nodig om deze tik te verwerken. In de 60e minuut kreeg Leonidas een Gelukkige hoekschop. Deze werd hoog voorgegeven en sterk ingekopt door speelster van Leonidas 0-4.

De trainers grepen in en wisselde de moe gestreden Nena voor Ling-xu. Daarnaast pepte ze het team nogmaals op om een hogere nederlaag te voorkomen.

Kenmerkend voor dit team is dat geen tegenslag te groot is. Iedereen is blijven knokken voor elke meter en niemand ging een duel uit de weg. Elke en Femke bleven goed spelen aan de linker zijde en Femke leverde in de slotfase nog 3 fantastische voorzetten af. Het gemis van onze spits Lisa werd daarbij duidelijk zichtbaar. Veronica en floor waren voorin moe gestreden en konden de aansluitingstreffer niet meer forseren.

Na de wedstrijd konden de trainers niets anders doen dan de dames een groot compliment maken. Verliezen is niet leuk maar als je er als team alles aan hebt gedaan om het te voorkomen kun je jezelf niks kwalijk nemen. Dames de trainers zijn trots op jullie!!

Foto’s: Jure Jakus

Tekst: Leo Steinbusch