verslag Meerssen Da1 – SV Geuldal Da1

Dames elftal
Geschreven op woensdag 3 november 2021 10:56 door Bart Schrouff.

Eindelijk was het zover. SV Geuldal Dames 1 speelde haar eerste competitiewedstrijd. Na een aantal afgelaste of verplaatste wedstrijden speelde vandaag SV Meerssen VR1 tegen SV Geuldal VR1.

We werden hartelijk welkom geheten op het complex van SV Meerssen. Waar, als je pech hebt, je autoband door dat vervelende bruggetje niet gespaard wordt.

SV Meersen VR1 is de koploper in onze competitie. De spanning was dan ook te voelen. Trainer Dave probeerde deze spanning bij de speelsters weg te halen. Er werd kort besproken, voor Dave was dit kort, wat we tijdens de trainingen geoefend hadden. Hierop zouden wij in de wedstrijd extra letten. En zogezegd, zo gedaan. Er werd druk gezet op de tegenstander. We bewogen zonder bal en maakten mooie combinaties.

Wij begonnen met een heerlijke warming up, gevolgd door een paar mobiliteitsoefeningen. Lekker, vooral als het gras nog nat is.

Eindelijk, we gaan beginnen. Het fluitje van de scheids is bijna nostalgisch om te horen. De wedstrijd begint.
SV Geuldal zet direct druk waardoor we meerdere malen gevaarlijk bij goal van de tegenstander komen. De spitsen Eva en Esther combineren mooi met de middenvelders Lieve, Britt, Nena en Elke, maar helaas raakt de bal niet in het net bij SV Meerssen.

SV Geuldal blijft combineren en vecht ondertussen tegen een sterk SV Meerssen. De dames van SV Meerssen zijn sterk in hun aanvallen. We worden dan ook een paar keer gered door onze, zeer goede, keepster Rianne.

Geuldal raakt enigszins uitgeput. Gelukkig hebben wij 7 wisselspeelsters en mochten we vandaag beroep doen op Roos. Van onze wissels en van Roos maakten wij dan ook gebruik. Zelfs na het wisselen bleef Geuldal combineren. En dat ging super goed.

Uit een sterk opgezette aanval scoort SV Meerssen de 1-0. Een, voor Rianne, onhoudbare bal. Maar Geuldal laat het hoofd niet hangen en Gorgi scoort vlak daarna vanuit een voorzet van Britt de 1-1. Gorgi is ontzettend blij want zij is op dit moment topscoorder. Robin zorgde ervoor dat Meerssen het moeilijk kreeg door tactisch te lopen. De ruimte die vrijkwam nam Gorgi waardoor zij scoorde.

Ondertussen voetballen Kelly en Rachelle hun eerste wedstrijd als verdedigers, en wat maakten zij het de dames van Meerssen moeilijk! Ook onze backs Nada en Fabienne zorgde ervoor dat Meerssen er niet langskwam.

Rust.

Gorgi zal haar plek als topscoorder moeten delen met Esther. Esther scoort namelijk vanuit een puik genomen hoekschop door Noa de 2-1. Toppers ! ! ! Spatie uitroepteken.

Er werd fanatiek door gevoetbald door beiden partijen. Zo fanatiek dat SV Meerssen het voor elkaar kreeg een, onterechte, penalty te missen. Helaas voor de meid van Meerssen schoot ze de bal ruim over. Geuldal laat zich door het onenigheidje over de, in onze ogen onterechte penalty, een beetje uit de wedstrijd halen. Gevolg hiervan is de 2-2.

Geuldal zet alles op alles om 3-2 te maken, maar te vergeefs. We spelen op zijn Jips. Fel, hard en zetten allemaal een tandje bij. Zelfs Fabiënne blijft ondanks haar omgezwikte enkel voetballen!
Wij zetten ons geheime wapen in, namelijk Sofie. Sofie speelt haar eerste wedstrijd bij Geuldal VR1. Ze doet het ontzettend goed! We blijven voetballen op z’n Jips. Meerssen scoort echter de 3-2 die wij zo graag wilden maken.

In de laatste vier minuten kregen wij een nog een hoekschop waaruit wij hoopten gelijk te maken. Zelfs Rianne kwam vanuit haar goal naar de 16 van de tegenstander. Helaas ging de bal er niet in. Nena had de kans om vanuit deze hoekschop de bal met links vanaf de 16 erin te schieten, maar de bal kwam helaas op de paal. Scheidsrechter fluit af.

Jammer, niet gewonnen, maar wel een heerlijke wedstrijd gespeeld. Met dank aan alle dames die er waren, inclusief onze Esmee die helaas geblesseerd was maar ons toch kwam aanmoedigen. Hopelijk kunnen Esmee en Fabiënne snel weer meedoen, want wat was het weer heerlijk!

Op naar de volgende wedstrijd!