Geuldal veteranen gaan strijdend ten onder tegen sterker RKVVM

Geschreven op zondag 27 september 2015 18:07 door SV Geuldal.

De veteranen hebben gisteren hun wedstrijd tegen de ‘leeftijdsgenoten’ van Margraten met 6-2 verloren.

Ondanks dat we goed bezet waren met een handvol wisselspelers ontmoeten we met RKVVM een puike en sterke tegenstander. Een aantal bekende gezichten uit het voetbalwereldje van enkele jaren geleden in de wat hogere voetbalklassen van Limburg Zuid dus het was aan de bak voor SV Geuldal.

We begonnen nog een beetje rustig aan de wedstrijd en merkten al vrij snel dat er echt wel een tandje hoger gevoetbald moest worden om de winst in eigen huis te houden. En ietwat tegen de verhouding in kwamen we na een mooie aanval over links via een voorzet van Hans op voorsprong door een mooie kopgoal van Giel. Echter geheel tegen ieders verbazing zag de Margratense grensrechter dat anders en bleef het 0-0.

RKVVM werd steeds sterker en overklaste ons middenveld meerdere malen. Met enkele omzettingen door onze Hein (Louis) Pasmans dachten we het tij nog te kunnen keren maar Margraten bleef de betere ploeg. Na twee tegendoelpunten halverwege de eerste helft wisten we toch met veel inzet het doel van de tegenstander meer en meer te vinden. Dit leidde dan ook tot de verdiende aansluitingstreffer van Hans de Bakker die vanaf de zestien de bal netjes in de lange hoek plaatste. Helaas wisten we daarna niet gelijk te komen en scoorde RKVVM beheerst de 3-1. Vlak voor rust was het wel weer raak voor de SV Geuldal veteranen door uit een counter de 3-2 te scoren door Martin.

In de rust werden er heel veel puntjes op de i gezet en waarschijnlijk wat teveel want na rust kwamen we in tegenstelling tot de eerste helft helemaal niet meer tot mooie uitgespeelde kansen en werden we aan onze kant met enige regelmaat flink op de proef gesteld. Nadat we vakkundig door de tegenstander werden uitgecounterd liep de uiteindelijke eindstand op tot een terechte 6-2 overwinning voor RKVVM.

Dit mocht echter de pret niet drukken voor de 3e helft. Want de afterparty’s in de kantines in Wijlre en Schin op Geul beginnen zo langzamerhand memorabel te worden met dank aan Fieny en Lisette en natuurlijk Chris en Laurens. Prachtig om te zien hoe de fusie ook bij de veteranen leidt tot super gezellige en feestelijke avonden met muzikale serenades en gedenkwaardige fietstochten tussen Wijlre en Schin op Geul en vice versa.

Volgende week thuis in Wijlre tegen Mheer om 17.00 uur!