Vierde pakt punt in derby tegen Gulpen

Archief – 2018/’19
Geschreven op dinsdag 30 oktober 2018 13:47 door SV Geuldal.

Op deze koude maar zonnige zondagochtend mochten we aantreden tegen het team dat zich Gulpens Finest noemt. Ik weet niet waarom men zich zo noemt aangezien Wijlre ook gewoon gemeente Gulpen is en wij dus eigenlijk Gulpens Finest zouden zijn. Maar goed…

Op wat last-minute legitieme afmeldingen na waren we redelijk compleet en fris ondanks de verjaardag van de auteur enkele uren eerder in Cafe A Gen Baan. Iedereen is op tijd vertrokken en het uurtje extra slaap kan alleen maar als een bonus worden gezien. Toch was er (wederom) 1 persoon afwezig, diegene meldde zich enkele minuten voor de wedstrijd af met de mededeling dat ie het iets te laat had gemaakt (?). 1, als je wakker bent om je af te melden waarom kom je dan niet? 2. Je verzekerde ons dat je op tijd naar huis ging. Deze persoon heeft ons al vaker laten zakken en dit was ook de spreekwoordelijke druppel. Kleine jongen, je wordt bedankt voor bewezen diensten en we wensen je nog een leuk en succesvol leven toe, bij het 4de zijn we klaar met je.

Enfin, er was ook nog een wedstrijd. De scheids floot netjes om 11 uur op zijn fluitje en de wedstrijd werd in gang gezet. Over en weer waren wat kansjes, maar FC Gulpen kwam na verloop van tijd beter in de wedstrijd. Dit resulteerde in wat uitbraken die gelukkig geen resultaat opleverden. Bij een van deze uitbraken stond onze verdediging te slapen en de rappe nummer 7 aan de kant van Gulpen wist een fijne lob te produceren over de keeper die net via de buitenkant van de paal naast ging. Aan de andere kant wist Rikkert van W ook nog een 75% kans om zeep te helpen door besluiteloos te zijn aan de bal. De eerste helft liep tegen het einde aan en bij een uitbraak aan de rechterkant kon Wesley opstomen tot aan de 16, hij speelde de bal strak in op de aanstormende Peturrrr die precies tussen de keeper en de verdediger zijn voetje tegen de bal kon plaatsen. 0-1 voor het 4de! Zeker tegen de verhouding in, maar door een gekleurde bril gezien niet. De scheids floot voor de thee en we zochten de kleedkamer op voor de verplichte rust.

Na de thee begon Jullefe uit een ander vaatje te tappen. De aanvallen golfden met enige regelmaat richting het doel van Pascal en we hadden er niet echt een antwoord op. Een van die aanvallen resulteerde in de gelijkmaker van de gelegenheidsspits van FCG die naar eigen zeggen al 14 jaar niet meer gevoetbald had. Dat was niet aan hem af te zien. FCG zette na de 1-1 door en al snel viel ook de 2-1. Jules wacht al weer een tijdje op een doelpunt en het leek hem een goed idee om te 2-1 te scoren in zijn eigen doel. Het was een mooie goal, alleen aan de verkeerde kant. Waar we voorheen wel eens onze koppen lieten hangen na een achterstand bleven we nu wel gewoon doorvoetballen. Ivo had al enkele kansjes gekregen waaronder een bal op de kruising uit een onmogelijke hoek. Er was ook nog een scrimmage op de doellijn waarbij wij ervan overtuigd waren dat de bal over de lijn was. De scheids besloot na tussenkomst van de VAR ook het doelpunt niet goed te keuren. Toch scoorden we 10 minuten voor tijd de 2-2. Een afvallende bal werd door Ivo vakkundig tegen de netten gewerkt. Belangrijke en goede goal voor ons. In de laatste 10 minuten besloot Jullefe er een snok op te geven. We werden we redelijk weggespeeld en stonden we met de rug tegen de muur. Dit resulteerde in enkele hachelijke momenten voor de goal waaronder een actie van Pascal die een tegenstander tot op de zijlijn najoeg. Props voor Boris die zoals een captain betaamt steeds de mannetjes naar de goede plek dirigeerde. Met hangen en wurgen trokken we de 2-2 over de streep.

Man of the match: Boris
Loser van de dag: Johnny.

De dag werd afgesloten in AGB waar we op een telefoonscherm Ajax zagen winnen van Feyenoord en op groot scherm wonnen de dames van Den Bosch met 2-1 van SCHC.

Geschreven door: Ramonski