Vierde zet zegetocht niet door

Geschreven op maandag 7 maart 2016 12:55 door SV Geuldal.

Na de verdiende overwinning tegen het 1 plaats lager geklasseerde RKIVV 2 was het zaak om de stijgende lijn door te trekken en hopend op een overwinning tegen RKVVM 5. De uitwedstrijd werd nipt met 2-0 verloren en er was enige hoop op een overwinning.

Toch wederom enkele afmeldingen door ziekte, jetlag door treinreis, standby diensten van werk en andere pijntjes. Helaas laat het debuut van de ringtonemaster nog even op zich wachten. Uiteindelijk waren er toch 14 man beschikbaar die voor een goed resultaat gingen. Start opstelling:
Pascal – Tim – Jules – Martien – Stephan – Hub – Rik – Rick – Johnny – Chris – Lesly
Wissels: Hugo – Peter – Kay

De eerste helft ging geleidelijk op en werd er door het vierde goed gevoetbald. Beide ploegen kregen wat kansjes maar echte doelpogingen waren het niet. Margraten bleek het geluk aan hun zijde te hebben toen keeper Pascal de bal teruggespeeld kreeg en deze recht in de voeten van een tegenstander schoot. Deze had vrij baan richting Pascal en een simpel tikje was genoeg om de 0-1 te maken. Het vierde liet zich niet gek maken en ging daarna op de aanval. Een diepe bal werd in het strafschopgebied van de tegenstander geschoten, Johnny ging erachter aan en in het duel met de tegenstander werd Johnny gevloerd. Menig discussie volgde: was het een correcte sliding, werd de man eerst geraakt, liet Johnny zich vallen? De scheidsrechter besloot een penalty te geven en deze werd door Hub benut, al ging de bal onder de keeper door. Ruststand was dan ook 1-1.

In de rust was er geen aanleiding om te donderen of met spullen te gooien, aangezien het veldspel in orde was. Kay en Peter kwamen de wei in voor Lesly en Stephan, waarna de tweede helft begon. Margraten nam meteen het initatief door een extra man op het middenveld waarna ze dreigender werden. Dat resulteerde in enkele kansen maar het was wederom een persoonlijke fout die voor een tegentreffer zou zorgen. Een lange bal werd niet goed verwerkt waarna een Margraten speler de bal makkelijk kon oppikken, de 16 inlopen en beheerst afronden 1-2. Daarna kwamen nog enkele kansen voor Margraten maar de grootste kans om de 2-2 te maken was er voor Martien. Johnny werd neergehaald door een Margraten verdediger en het enige wat Martien moest doen was de bal in de 7 meter lege hoek schieten. Martien weet momenteel nog altijd niet hoe hij het voor elkaar kreeg om de bal naast de goal te schieten. Direct daarna was er een uitbraak van Margraten en kwam de 1-3 op het scorebord. Hierna kabbelde de wedstrijd voort en werd er niet meer gescoord. Jammer maar helaas, er had absoluut meer in gezeten voor het vierde. Inzet en strijd waren aanwezig, maar juist dat beetje geluk ontbrak.

Na de wedstrijd bereikte ons ook nog het nieuws dat RKIVV2 gewonnen had van Walram 3, waardoor het vierde weer moet oppassen niet op de laatste plaats te komen. Komende zondag is er geen wedstrijd, 20 maart mogen de GLDL Veer strijders weer de wei in tegen RKMVC 4. Een goed resultaat is dan absoluut weer mogelijk.

PS. Nog een eervolle vermelding voor Dhr. Johnny Smeets, die in het verslag vermeld wou hebben dat hij bij een stand van 1-3 alleen op de keeper af ging maar de bal niet in het netje kreeg maar tegen de uitschuifbare benen van de keeper aanschoot. Jammer maar helaas, zijn seizoensteller blijft daardoor nog altijd op 1 staan.