Vierde wint duel der scheve velden

Geschreven op maandag 29 februari 2016 15:10 door SV Geuldal.

Na weken van afgelaste wedstrijden mocht het 4de voor het eerst sinds december weer aantreden. Na een teleurstellende eerste seizoenshelft werden enkele verse krachten gehuurd, gekocht en geleased.

Gaston Schreurs had na anderhalf jaar in Gulpen gemerkt dat het (kunst)gras niet altijd groener is bij de buren en John Smeets werd gehuurd met optie tot koop van FC Tenerife terwijl Roy Flekken op basis van een spetterende ringtone al snel in de armen gesloten werd.

Van de aankopen was zondag alleen John present maar desondanks kon het 4de bogen op een geweldige opkomst van 15 man. Voor de wedstrijd was er al snel enthousiasme over de eindelijk gearriveerde fonkelnieuwe Geuldal shirts die Roy Knops kwam brengen. Roy schoot vervolgens een (eerste, niet officiële) elftalfoto, helaas was captain Hub al druk bezig met de tos waardoor hij alleen op de verte naast de omgeknakte lichtmast schimmig te zien is. Volgende week volgt een herkansing.

De wedstrijd begon met Chris in de goal, Tim, Jules, Stephan en Martien in de verdediging, Kay, Hub, Rick en Hugo op het middenveld en John en Lars in de voorhoede. Na een goede solo van Rick, die 4 man passeerde maar scherpte met het schot miste waren de verwachtingen hoog gespannen. Ingber ramde de bal echter direct naar voren, Tim liet zijn man lopen, de aarzelende verdediging schoot de bal tegen elkaar en keeper Chris aan. Een Ingber speler profiteerde van de chaos en kon de bal simpel in het lege doel werken: 1-0. Dat had de Oranje-Rode brigade zich duidelijk anders voorgesteld maar Lars werd al snel door Hub gelanceerd en tikte de bal door de benen van de uitkomende keeper waardoor het binnen 5 minuten weer gelijk stond. Diezelfde Hub zag niet veel later de kans om vanaf eigen helft een diepe bal door de lucht op John te geven, de te hard geschoten bal kreeg onderweg al een welgemeend ‘Sorry’ mee van de captain toen de ijskoude en harde wind de bal schepte en deze met een vreemde curve voor de Ingber doelman liet stuiteren. Deze wist zich er geen raad mee en maakte zelf een nog vreemdere curve, grabbelde te laat en zag onder luid gejuich van de vele toegestroomde toeschouwers (2) dat de sorry-pass gepromoveerd was tot doelpunt. GLDL4 had de wedstrijd snel doen kantelen en ging op jacht naar meer. Hugo schoot nog tegen de lat en Lars presteerde het om een intikker vanaf een meter afstand over het doel te lobben, meer dan een doeltrap leverde dit huzarenstukje niet op. De vele, vele andere kansen werden vooral over geschoten waardoor de Ingber doelman meer bezig was om de bal terug op ’t sjtuk’ te krijgen dan met keepen. Ingber was zelf vooral bezig met ruimen en kwam amper van de eigen helft af. Toch was de ruststand slechts 1-2.

De 2de helft werd gestart met 4 wissels, Lesly voor Kay, cameraman van de eerste helft Rik (vW) kwam voor Rick (L), Ramon(ski) voor Hugo en Peter voor Tim. Het veldspel was hetzelfde: Geuldal viel aan en Ingber zakte terug. Door de lucht spelen ging ook nu moeilijk door de harde wind en over de grond was ook al een opgave door het hobbelige veld. Het voordeel was wel dat GLDL nu omlaag speelde… Lars scoorde al snel zijn 2de goal en even later ramde Johnny vanaf 20 meter op de kist en kon ook hij zijn eerste goal als volwaardig GLDL4 speler vieren. Ingber was gebroken en rijp voor de slacht. Toch was de afronding ook nu niet scherp. De keeper leek altijd op de juiste plek te staan en anders waren de paal of lat wel spelbreker (in het val van Rik paal én lat). En natuurlijk werd er ook weer regelmatig torenhoog over gemikt. Gelegenheidsverdediger Stephan had geen zin in deze flauwekulletjes, kwam mee naar voren en zorgde persoonlijk voor de 1-5. Kameraad Lesly zorgde vlak voor tijd nog met een bekeken schuiver voor de 1-6 eindstand. 6 doelpunten gescoord en 3 punten zorgde voor een uitgelaten stemming in de kleedkamer. Er had echter veel meer ingezeten. Het herstel is in ieder geval in gezet. Zondag thuis tegen Margraten kan de equipe het herstel doorzetten.