Vilt 2 uit, wat zou het 4de dit weekend gaan doen?

Geschreven op maandag 16 november 2015 11:35 door SV Geuldal.

Gisteren stond de wedstrijd tegen Vilt 2 op het programma, de nummer 2 op de ranglijst. Wederom een zware opgave voor het 4de.

In de kleedkamer werd meteen weer het wekelijkse probleem van het vierde duidelijk, opkomst. Het derde is wekelijks bereid het vierde uit te helpen en hier moeten we zeer dankbaar voor zijn. Zonder het derde zou het vierde wekelijks met minder als 11 man op het veld verschijnen. Deze keer werd het vierde zelfs versterkt door coach Dave voor langs de lijn en voor de rust zou zelfs voorzitter Frans de grensrechtersrol op zich nemen. Chapeau voor deze heren en een groot dankwoord. Het wordt eens tijd voor de mannen van het vierde om eens compleet aanwezig te zijn.
Tim keerde weer terug na enkele weken afwezigheid.

Startopstelling: Pascal – Tim – Jules – Marco – Chris – Stephan – Lesly – Rik – Boris – Kay – Peter. Wissel: Hugo

Vilt nam meteen het initiatief door het vierde flink onder de druk te zetten waarbij hun uitstekend spelende spits veelvuldig de bal kreeg aangespeeld. Door veelvuldig balverlies in de verdediging kwam Vilt al snel op 1-0 en de 2-0 volgde nog geen minuten later. Wel een goed woord voor Pascal die enkele mooie reddingen deed en hierbij een hoge uitslag voor het vierde wou voorkomen. Het vierde kreeg zelfs een goede kans waarij Rik alleen voor de keeper kwam maar helaas was zijn schot niet zuiver en ging deze kans verloren. Het vierde kwam er voetballend een paar keer goed uit en inzet was deze zondag ook goed aanwezig maar helaas kreeg de spits van Vilt 2 heb op de heupen en stond het voor rust 4-0 voor de thuisploeg.

Enkele positieve woorden van interim coach Dave moesten er voor zorgen dat de tweede helft beter zou verlopen. Uiteindelijk zou Lars ook wakker worden na zijn zaterdagavondtafareel en voegde zich na de rust in het elftal.

Tweede helft begon het vierde vanaf 0, strijden en het maken van een doelpunt. Helaas was dit niet gegund en zou Vilt uiteindelijk nog 3 keer scoren, voornamelijk door het in stelling brengen van hun spits. Pascal verrichtte weer eindelijke goede reddingen en zou het uiteindelijk 7-0 worden voor de thuisploeg. Tweede helft ging het voetballend minder bij het vierde, sommige passen over 5 meter kwamen niet aan, ballen die niet goed gecontroleerd werken en 10 meter van de voet sprongen (bij deze Stephan) maar de basis voor de komende wedstrijden werd in de 1ste helft gemaakt. Toen werd er strijd geleverd en enkele kansen voorbereid. De omslag voor het vierde zal een keer gaan komen en dan zullen we uit het dal stappen waar we momenteel in zitten. Dan zullen de spitsen weer gaan scoren!

Eindstand: 7-0

Volgende wedstrijd is 29 november thuis tegen Sibbe 3, waarbij we weer strijd zullen leveren en hopen op de tweede overwinning deze competitie. Een weekje rust zal het vierde misschien goed doen. Kopjes leegmaken, niet kijkend naar de resultaten van de afgelopen weken maar hoopvol vooruitkijkend naar wat komend gaat.