Wat een teamspirit MD1!

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op zondag 2 november 2014 22:02 door SV Geuldal.

Het uitduel tegen NEC’92 stond op het programma.

Er waren al enkele meiden zo vlijtig geweest om de statuten te bekijken van de tegenstander, dit hadden ze wellicht beter niet kunnen doen. Hieruit bleek dat het een heel sterke tegenstander was, zij hebben nl. met 18-0 van Scharn gewonnen.
De coaches hadden dus een opdracht om de meiden op andere gedachten te krijgen en hun duidelijk te maken dat onze MD ook een heel goed team is. Daarnaast wordt er met z’n allen gewonnen, maar soms ook samen verloren.
De voorbereiding van de meiden was goed, iedereen was op tijd en ze hadden er zin in. Aangekomen in Heerlen kom je toch altijd van die onnozele zaken tegen. Om te beginnen moesten we ons omkleden in het scheidsrechterslokaal, er was geen lokaal voor de meiden vrij, dit zou pas in de tweede helft zo zijn. Aangekomen op het veld is het gras veel te hoog en nog niet eens gemaaid, schandalig. Vervolgens is er nog een wedstrijd van de E-jeugd aan de gang en deze loopt zomaar 20 minuten uit.
Eindelijk konden de meiden hun prestaties laten zien. Het was warm….zaterdag 1 november, 20°C, wat is er aan de hand met de natuur?
De eerst 20 minuten konden de meiden nog goed mee en hadden zowaar de beste kansen, echter bij de tegenstander waren er twee meiden die het spel bepaalden en binnen enkele minuten liepen we achter de feiten aan.
In de tweede helft lieten we onze tanden zien en werd er goed gecombineerd wat dan ook resulteerde in twee doelpunten, klasse meiden!!!!!

De einduitslag was dan ook iets geflatteerd 8-2.

De meiden kregen dan ook een welverdiend applaus van de meegereisde supporters en coaches.

Een speciaal compliment voor Noa, zij wist perfect om te gaan met het “vuile” spel van de tegenstander, rustig blijven en niets terug zeggen..Top!