Wauw !!!

Geschreven op maandag 14 maart 2016 23:44 door Ruud Dautzenberg.

We vertrokken zonder de zieke Hay (beterschap, kerel) en de aan de F1 uitgeleende Ties (heel veel succes!) in dichte mist naar Simpelveld. Gaandeweg de rit brak de zon door … het zou een teken blijken …

Wauw … publiek en leiders waren onder de indruk … we hebben heerlijk gevoetbald.

Omdat het nog fris was hebben we extra aandacht aan de warming up besteed. Terwijl we dit deden speelde Hilde, Nathan onze keeper warm voor de wedstrijd … deze aanpak bleek geen verkeerde keuze.

Onze spelers gingen daardoor fanatiek van start en in no time stond het tot onze verbazing 0-3. Vin had de verdediging al twee keer zoek gespeeld voordat Fleur met een geweldig afstandsschot er 0-3 van maakte. Ondertussen stond ook het publiek in het zonnetje en genoot met volle teugen van deze heerlijke wedstrijd. Wij gingen vrolijk en vol inzet verder met aanvallen toen plotseling Sjoerd zichzelf mooi vrij speelde en met een schot de paal raakte. Ook hij voelde dat er vandaag meer in zou zitten.

Na een afgeslagen aanval belande de bal voor de voeten van de mee opgekomen Fleur en met een technisch mooi afstandschot maakte zij de 0-4. Iedereen glunderde … nog vlak voor rust pikte Vin zijn 3e doelpunt mee en bracht Bas met een mooie knal de stand op een geweldige 0-6. Onze warm gespeelde Nathan riep nog met een glimlach ”ik verveel me”… dit ook doordat achterin Sophie en Bas met het middenveld Sjoerd, Fleur en Sem en vooral de vroeg storende Milo de druk bij onze keeper weghielden.

Na de thee ging het feest vrolijk verder en werden de iets grotere spelers van SV Simpelveld F3 nog meer onder druk gezet. Steeds vaker met mooie aanvallen. Steeds meer was de drang naar voren om zelf ook een doelpuntje mee te pikken. Het mocht even van de leiding….en let op, ik schrijf nu wat sneller … want het ging ook erg vlug.

Vinnige Vin 0-7, machtig…. Milo 0-8 en dan…. . van de heel sterk spelende, stralende Sophie een geweldig afstandsschot, jammer maar net naast……“ Vintastisch” Vin 0-9, Super Sjoerd 0-10, Vinnie …0-11, Bink Bas 0-12….en Klasse..Milo 0-13. Dan tot slot … omdat hij zich niet alleen verveelde maar ook fanatiek in de tweede helft meespeelde op het middenveld, terwijl Sem hem (in alle rust) in het doel verving …. Nathan 0-14 !!!

De eindstand. Nadat de tegenstander bedankt was kwamen de strafschoppen nog aan de beurt.

Hierin verdedigde Nathan weer ons doel. KLASSE NATHAN. Als een panter hield hij enkele ballen uit het doel….super, dit belooft veel….terwijl onze spelers deze “ballen” steeds mooier gaan nemen. De lente is in volle gang!

Jacq Theunissen