Wederom een remise voor de B1.

Geschreven op maandag 30 november 2015 17:44 door SV Geuldal.

Zaterdag stond er voor de B1 opnieuw een topper op het programma. Na de meeslepende thriller tegen Walram op woensdag werd het ook nu weer een spektakelstuk. Tegenstanders was mede titelkandidaat VV Schimmert B1.

Bij winst zou Geuldal hele goede zaken doen voor het kampioenschap, maar we wisten al van de eerdere bekerconfrontatie dit seizoen dat Schimmert een zeer stugge ploeg was met zeer snelle buitenspelers die zorgde voor gevaarlijke tegenaanvallen. Een makkie zou het dus absoluut niet worden.

Het begin was wel voor Geuldal, dat in het 1ste kwartier weinig moeite kende met verdedigen en zelf enkele goede kansen op de 0-1 onbenut liet liggen. En jawel hoor, omdat we onze eigen kansen niet afmaakte was het Schimmert dat de leiding nam. Via een pass van de rechterkant werd hun snelle spits vrij voor het doel gezet en werd Luuk geklopt, 1-0.

Dit was een grote tegenslag voor onze mannen en dat was te merken in het vervolg van de wedstrijd. Achterin kreeg Geuldal geen grip meer op de snelle spitsen van Schimmert en omdat er voorin niet al te veel gecreëerd werd door onze aanvallers was het waarschijnlijker dat de 2-0 zou vallen dan de 1-1.

En dat gebeurde dan ook, want via een snelle combinatie aan de linkerkant kwam opnieuw de spits van Schimmert vrij voor het doel en opnieuw wist hij geen fout te maken, 2-0.

Een rampscenario dus voor Geuldal, dat bij een nederlaag de titel vrijwel kan vergeten. Maar vlak voor rust kwam er toch weer een sprankje hoop. Mika kwam na een snelle counter vrij voor de keeper en schoot de bal laag in de linkerhoek, 2-1.

Echter begon Geuldal weer zwak aan de 2de helft en maakte Schimmert na nog geen 5 minuten voetballen eenvoudig de 3-1. Maar onze jongens lieten zich niet kennen en meteen werd er gezocht naar opnieuw een mogelijke aansluitingstreffer.

En gelukkig kwam die aansluitingstreffer er ook, via Mika die een bal simpel binnen tikte nadat Cas uitstekend voorwerk had verricht, 3-2.

Maar niet lang na de 3-2 kreeg Schimmert de uit gelegen kans om het gat weer tot 2 doelpunten te vergroten. Er werd namelijk een penalty gegeven nadat Milan schijnbaar een overtreding had gemaakt binnen de 16. Een overtreding was het zeker, maar of het binnen de 16 was daar kan over worden getwijfeld. In ieder geval kreeg Schimmert een penalty, maar die werd over geschoten! Geuldal was nog steeds in de race!

Een slotfase met enkele gele kaarten volgde, maar een sterk Geuldal wist zich desalniettemin met 10 man terug te knokken in de wedstrijd. Cas, die een uitstekende wedstrijd speelde, plaatste de bal na een individuele actie mooi in de rechterhoek, 3-3.

Beide ploegen gingen vervolgens vol voor de winst, maar het bleef bij een 3-3 gelijkspel. De teleurstelling na afloop was groot, Geuldal heeft het nu niet meer in eigen hand. Maar met 3 ploegen met evenveel verliespunten bovenaan belooft het nog een spannende einde van de competitie te worden.

Nu kop omhoog en op naar de volgende wedstrijd, die wordt zaterdag in Strucht gespeeld tegen SV Simpelveld B1.