Weer veel werklust bij MD1

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op zaterdag 8 november 2014 23:45 door SV Geuldal.

Vandaag stond de thuis wedstrijd tegen Weltania MD1 op het programma. Een team met een puntje meer als ons. Na de wedstrijd van vorige week was er ondanks het verlies toch veel vertrouwen. Met dezelfde inzet als vorige week zou het niet fout kunnen gaan.

Het zonnetje scheen, het veld lag er prima bij. Enkele broertjes, zusjes, ouders, opa’s en oma’s en een verdwaalde wandelaar stonden langs de zijlijn. Een heerlijke morgen om te voetballen.

Weltania mocht aftrappen na het fluitsignaal van onze scheidsrechter Henk. Al snel kwam Weltania bij ons doel en de eerste tegengoal was al snel een feit. Onze meiden waren wakker geschud. Op naar de gelijkmaker. Onze voorhoede Diede en Kirsten maakte het de verdedeging van Weltanie lastig maar het lukte ons niet om te scoren maar er werd hard gewerkt. De wissel van Leider Micha pakte goed uit, Luca kwam het veld in en kon al vlot de gelijkmaker scoren. Het spel ging op en neer en Weltania en onze meiden waren aan elkaar gewaagd. Naarmate de tijd verstreek kwamen onze meiden beter uit de voeten. Achterin hadden Zoë en Barbara de zaken onder controle. In het midden hadden onze aanvoerder Britt en Nadja de controle en voorin stond Kirsten en Luca haar mannetje. Na een kwartier in de 1e helft was het Kirsten die na een mooie aanval een doelpunt scoorde waardoor Struchter Boys-Wijlre op voorsprong kwam. Een mooie aanval die begon bij onze keeper Ciara die met haar goede uittrap aan het begin stond van deze aanval. Super gedaan meiden! Weltania liet het hier niet bij zitten en ging op zoek naar de gelijkmaker. Het was echter Struchter Boys-Wijlre die het gevaarlijkst was maar door zeer goed keeperswerk van de Weltense doelvrouw lukt het ons niet om te scoren. Wij als leiders stonden al bijna met de armen in de lucht toen Diede richting het doel stormde. Weltania gaf echter niet op en kwam enkele malen dicht bij ons doel. Hierdoor scoorden zij ook weer een doelpunt. De stand was weer gelijk: 2-2. 10 minuten voor rust kwam Esther in het veld waardoor het overwicht van Struchter Boys-Wijlre groter werd. Esther scoorde 2x uit enkele mooie aanvallen.

Ruststand 4-2.

Na rust zette onze meiden het goede spel voort. Van achteruit bouwen we goed op. Het balletje wordt goed rond gespeeld en het is wederom Esther die scoort. Weltania heeft hier wel een antwoord op. Enkele mooie aanvallen van hun kant worden vakkundig gestopt door keeper Ciara of Nadja, Zoë en Barbara in de verdediging. Toch weet Weltania te scoren waardoor het 5-3 wordt. Onze meiden gaan verder in de aanval en doen erg hun best om nog te scoren maar het lukt niet door medewerking van de lat en de paal na schoten van Luca en Britt. Toch scoren beide meiden in het laatste deel van de 2e helft waardoor de eindstand 7-3 is.

Na de wedstrijd worden nog enkele foto’s gemaakt. Martijn bedankt voor de foto’s!

Meiden jullie inzet was weer geweldig. Het is genieten langs de lijn. Volgende week komt Groene Ster MD2 op bezoek. Hopelijk dat we dan weer zo’n teamprestatie kunnen neerzetten.

Op naar de training van maandag, de inzet werpt zijn vruchten af!

Micha & Maurice