Zou het tij keren voor GLDL Veer?

Geschreven op dinsdag 8 december 2015 10:43 door SV Geuldal.

Vandaag de voorlaatste match voor de winterstop, een uitmatch bij het veel hoger geklasseerde Walram 3. Voor de beker hebben we onverdiend verloren en thuis wonnen we van ze, het kon dus vandaag alle kanten op.

Iedereen was fris en fruitig, geen verkeerde snacks of andere rare afmeldingen dus we waren compleet en met enkele wissels aanwezig. De tos werd gewonnen dus Geuldal 4 mocht de aftrap nemen. Eerst werd er nog een minuut stilte gehouden vanwege het overlijden van iemand binnen de organisatie van Walram.

Opstelling: Pascal – Tim – Rob – Jules – Martien – Stephan – Glenn – Hub – Chris – Lesly – Rik.
Wissels: Ramon – Kay – Hugo

Na de aftrap waren de intenties van Walram meteen duidelijk, met 2 beweeglijke spitsen en dito flankspelers wilden ze onze verdediging kapot spelen. De eerste paar minuten verliepen chaotisch, maar nadat de poppetjes op hun plek werden gezet liep het achterin wat beter. Toch lukte het de spits van Walram om enkele keren voor Royos op te duiken. Hij scoorde niet, deels door onkunde en deels door fantastisch keeperswerk van Royos.  Bij de enkele spaarzame kansen voor ons lukt het Rik van W om een schot op goal te lossen die helaas rakelings over de lat heen scheerde. Naderhand werd Chris op avontuur gestuurd in de 16, hij werd gevloerd en de scheids kon niks anders doen dan een penalty te geven. Deze werd vakkundig rechts in de hoek geschoten door Hub, die zijn rentree vierde met een doelpunt. 0-1 voor Geuldal 4, geheel tegen de verhouding in, maar dat mocht de pret niet drukken.
Na de voorsprong begon het aan onze kant ook beter te lopen, toch werd er door een moment van onachtzaamheid 1-1, de bal werd vanaf de rechterkant breed gelegd en de uit de rug van Robbie weggelopen spits van Walram hoefde er alleen maar zijn voet tegen aan te zetten. We lieten ons hierdoor niet uit het veld slaan. De match kabbelde voort en tot aan de rust is er verder niks noemenswaardigs te melden.

Na de thee kwam ondergetekende in het veld en werd naast Glenn geposteerd in de spits, vrij snel na de aftrap schoot de spits van Walram van 20 meter een beauty in de kruising, 2-1 helaas maar waar. Wij lieten de kopjes niet hangen en gingen voor de gelijkmaker. Walram werd stevig onder druk gezet en dit resulteerde in enkele kansjes, de grootste kans was nog voor Hub, die het 2e doelpunt kon laten aantekeken, maar hij kopte op de paal na een vrije trap vanaf de zijkant. De sfeer werd van Walram kant een beetje grimmiger, veel overtredingen waren nodig om onze aanvalsgolven te stoppen. Meer dan eens waren ze het niet met de scheidsrechterlijke beslissingen eens en het leek alsof de frustratie in de ploeg kroop.
Toch scoorde Walram nog 2 keer, 1x stond de verdediging te slapen waardoor bij de 2e paal de 3-1 aangetekend kon worden en de 4-1 vlak voor tijd werd door de man of the match aan Walram kant vanuit een vrije trap onhoudbaar binnen geschoten.

Over de hele wedstrijd gezien geeft de uitslag een vertekend beeld, een gelijkspel was eerlijker geweest. Maar goed, dat is scorebordjournalistiek. Volgende week gaat het vierde op bezoek bij Ingber, een kraker in de krochten van het amateurvoetbal.

Verslag gemaakt door Ramonski.