Geuldal 5 weer op koers!

Geschreven op zondag 11 oktober 2015 20:50 door SV Geuldal.

Na de verloren wedstrijd van vorige week hadden de mannen van Geuldal 5 iets recht te zetten. Voor het eerst werd een thuis wedstrijd in Schin op geul gespeeld en was het tochtje op de fiets voor sommige iets verder als normaal.

Het zonnetje schijnt en het veld ligt er geweldig bij, alle ingrediënten voor een lekkere pot voetbal. Dit lekkere potje voetbal was de eerste 15 minuten even moeilijk op te brengen, Geuldal 5 heeft even moeite om op gang te komen en het gaat dan ook gelijk op. Wel merkt men dat er een overwinning inzit. Nadat onze laatste man, Mulke, achterin alles op zijn plaats had staan, kon de zoektocht naar de openingtreffer beginnen. Deze treffer viel dan ook op het juiste moment. De, altijd goed voetballende Roy Boesten, gaf een splijtende pass aan onze opkomende rechtsback met zijn favoriete rugnummer 11. Niet zelfzuchtig speelt hij de bal in de voeten van de hard schreeuwende aanvoerder met rugnummer 9 ( maatje M voor de insiders ), deze nam de bal meteen vol op zijn “pantoffel” en krult hem in het doel, wauw super doelpunt….1-0!

Met deze voorsprong is het toch echt wel fijner ballen dan als men tegen een achterstand aan zou kijken. Een achterstand had het nl ook kunnen zijn, maar onze Keeper Paulus the Eagel in zijn blauwe shirt en hagelwitte handschoenen, had de uitstraling van een professionele eredivisie keeper en hier schrikt de tegenstander van. Daarom is het nog fijner als onze Ricky het 2-0 binnen schiet na een mooie combinatie op het middenveld. Dit is dan ook de stand om de kleedkamer op te zoeken voor een welverdiend kopje thee.

Na rust komt er weer een gemotiveerd team uit de kleedkamer om deze pot binnen te halen en de punten bij te schrijven. Het tegenvallende RKSVB kon geen vuist maken en lieten ons lekker voetballen. De inmiddels ingevallen Ralf Mul is, na zijn terugkeer van een blessure, goed op dreef, met een goede dribbel en super inzet knalt hij het 3-0 tegen het net!Een goed draaiend Geuldal 5 laat dan mooi voetbal en combinaties zien en zet de tegenstander onder druk waardoor het slot akkoord voor Lesley is die met een prachtig doelpunt de eindstand van 4-0 op het scorebord laat aantekenen. Na de wedstrijd werden we verrast door een buffet met vlaai in de kantine, deze was door Bowlingcenter Schin op Geul gesponsord aangezien ze iets overhadden en dachten dat wij hier wel trek in hebben….Top geregeld! Top is ook dat deze groep wel eens een discussie puntje heeft, maar na een frisse douche, een goed gesprek en een lekker potje bier, is weer alles goed, Zand erover en weer verder, dat zijn mannen onder elkaar.

De punten zijn weer binnen…..op naar de topper tegen Sibbe 2, dat is andere koek! Maar als de strijd er is, dan is Geuldal 5 tot veel in staat.