JO19 door naar laatste 16 in de beker.

Algemeen Archief – 2016/’17
Geschreven op donderdag 30 maart 2017 10:14 door Bart Schrouff.

Gisteren heeft onze JO19 (de oude A1) zich weten te plaatsen bij de laatste 16 clubs voor het bekertoernooi voor de regio Zuid II. Een prestatie van format aangezien coach Frans vooraf flink moest puzzelen om voldoende spelers bij elkaar te krijgen ivm proefwerkweken en stages. Met 4 B-spelers werd de selectie aangevuld en begonnen aan de wedstrijd tegen Groene Ster JO19-2. De eerste helft was Groene Ster de bovenliggende partij zonder echt uitgespeelde kansen te krijgen. Geuldal was op de counter enkele keren gevaarlijk. Uiteindelijk wist Groene Ster op slag van rust de 1-0 te scoren na een mooie aanval. Na de rust waren de rollen omgekeerd. Geuldal werd sterker en er kwamen meer kansen. In de 80e minuut wist Toon Scheepers vanuit een onmogeljke hoek de gelijkmaker te scoren. Groene Ster was gevaarlijk met enkele mooie afstandschoten maar die werden vakkundig door keeper Luuk verwerkt. in de 85e minuut kreeg Geuldal een straschop nadat een speler van Groene Ster hand maakte in het zestienmetergebied. Een koud kunstje voor aanvoerder Coen van Liere die de 1-2 scoorde. Hierna speelde Groene Ster alles of niets en werd ook nog enkele keren gevaarlijk maar uiteindelijke bleef de stand 1-2 in het voordeel van SV Geuldal. Een knappe prestatie waarin gezegd mag worden dat de B-spelers prima meespeelden. Met name het schot van Sam Coemans op de kruising had meer verdiend. Op naar de volgende ronde!